Triumph Bobber Forum banner
21 - 34 of 34 Posts
Ta dogłębna analiza płynu chłodzącego Triumph HD4X HOAT odpowie na wszystkie Twoje pytania. Producentem koncentratu HD4X jest Finol Oils (poniżej również link do karty danych). Miłej zabawy.


 
Oprócz stosowania płynu chłodzącego bez fosforanów, należy również upewnić się, że nie zawiera on krzemianów. Najlepiej jest używać płynu chłodzącego przeznaczonego do motocykli.

Chico
To absolutnie nieprawda. Płyn chłodzący Triumph OEM HD4X HOAT zawiera zarówno krzemiany, jak i borany, które są dobrze znane ze swojej zdolności do zapewniania doskonałej ochrony w zastosowaniach o dużym obciążeniu, szczególnie tam, gdzie istnieje potencjał wystąpienia erozji kawitacyjnej-korozji.
 
Krysztof, po przeczytaniu Pańskiego mocnego oświadczenia poczułem się zmuszony do dalszych badań. Każdy artykuł, który przeczytałem, stwierdza, że płyn chłodniczy do samochodów zawiera krzemiany, między innymi dodatki. W przypadku silników motocyklowych tak jednak nie jest. Poniższy akapit podsumowuje wszystko, co przeczytałem.

"Co robi krzemian w płynie chłodniczym?
Nagromadzenie żelu krzemianowego znacznie zmniejsza przenoszenie ciepła z odlewów silnika do płynu chłodniczego. Kiedy żel pokrywa czujnik temperatury, może dojść do przegrzania silnika bez powiadomienia. Żel krzemianowy przenosi również cząsteczki ścierne do pompy wodnej, gdzie zużywa uszczelnienia pompy, powodując wycieki i awarie."

Chico
 
Krysztof, po przeczytaniu listy pojazdów, które poleca finol, wszystkie nazwy marek to firmy samochodowe, żadna nazwa motocykla nie jest wymieniona. Wygląda na to, że twoje źródło płynu chłodzącego nie jest przeznaczone do motocykli.

Chico
 
Na przeczytaniu tego wszystkiego przychodzi mi do głowy słowo PEDANTYCZNY, prawdopodobnie gdzieś jest gość z mnóstwem zdemineralizowanej wody i mnóstwem zielonego i czerwonego barwnika, który śmieje się w kułak i zarabia na tym mnóstwo pieniędzy, to się nie wydarzy za naszego życia, ludzie, po prostu cieszcie się jazdą :ROFLMAO:
 
Krysztof, po przeczytaniu listy pojazdów, które poleca finol, wszystkie nazwy marek to firmy samochodowe, ani jedna nazwa motocykla nie jest wymieniona. Wygląda na to, że twoje źródło płynu chłodzącego nie jest przeznaczone do motocykli.

Chico
Płyn chłodniczy do silnika jest taki sam dla samochodu i motocykla, nie ma nic specjalnego w motocyklu.

O ile specyfikacje są poprawne do produkcji, wszystko jest w porządku.

Cholera, nawet olej silnikowy o odpowiednich właściwościach i nie zawierający modyfikatorów tarcia będzie w porządku.

Penrite sprzedaje również oleje samochodowe, które pasują do motocykli.
 
Nie wiem, kto napisał tę analizę, ale jest w niej poważny błąd, który w pewnym stopniu neguje zalecenia. Skontaktowałem się z Kenem Cumminsem z Finol i potwierdził on, że Finol nie jest dostawcą płynu chłodzącego HD4X firmy Triumph. Podejrzewa, że to Solventis, który dostarcza wielu producentom OEM płyny chłodzące i oleje pod marką własną. Więc wciąż nie jestem pewien, czy uzupełnić płynem chłodzącym P-HOAT czy S-HOAT.
 
Układy chłodzenia w motocyklach zawierają więcej aluminium niż te w samochodach osobowych. Niektóre używają nawet magnezu. Metale te są lekkie, a jednocześnie mocne w porównaniu do żelaza, ale z drugiej strony są podatne na korozję. Dlatego wybór płynu chłodzącego zapobiegającego korozji jest niezwykle ważny.

Jeśli korozja wystąpi w układach chłodzenia motocykli, utrudni to wymianę ciepła, zwiększając tym samym ogromnie temperaturę silnika. Co gorsza, może zatkać kanały płynu chłodzącego i zapobiec przepływowi płynu chłodzącego, co również spowoduje przegrzanie.

Dlatego, aby zapewnić najlepszą jakość ochrony, należy użyć specjalnego płynu chłodzącego do motocykli lub innego płynu chłodzącego, który zawiera wysoce oczyszczoną wodę. Upewnij się również, że wybrany płyn chłodzący zawiera dodatki, które są specjalnie zaprojektowane do magnezu, aluminium i innych metali, które są głównie obecne w układach chłodzenia motocykli.
 
Nie wiem, kto napisał tę analizę, ale jest w niej poważny błąd, który w pewnym stopniu neguje zalecenia. Skontaktowałem się z Kenem Cumminsem z Finol i potwierdził on, że Finol nie jest dostawcą płynu chłodzącego HD4X firmy Triumph. Podejrzewa, że to Solventis, który dostarcza wielu producentom OEM płyny chłodzące i oleje pod marką własną. Więc wciąż nie jestem pewien, czy uzupełnić płynem P-HOAT, czy S-HOAT.
Uzupełnij wodą, i tak nie zrobi to żadnej różnicy.

Pozdrawiam.
 
Dzwoniłem do obu dealerów Triumph i nawet oni używają czerwonego płynu chłodniczego Penrite.....powiedzieli, że nie można tu dostać czerwonego płynu chłodniczego Triumph.
Według Google, Penrite red to płyn chłodniczy G40 i zawiera krzemiany. Jest więc taki sam jak "stary" płyn chłodniczy Triumph. Triumph przeszedł na bezkrzemianowy, więc G30 (G12+) powinien być obecną alternatywą.
 
Przez Google Penrite czerwony to płyn chłodniczy G40 i zawiera krzemiany. Jest więc taki sam jak "stary" płyn chłodniczy Triumph. Triumph przeszedł na bezkrzemianowy, więc G30 (G12+) powinien być obecną alternatywą.
Dokładnie to, co powiedział dealer, że używają, ale mamy tu również Nulon, więc tego użyję.

 
21 - 34 of 34 Posts